Sarmalute

Salutare cititori!

Va intrebati, probabil, ce e cu linistea asta in ultima vreme. Ei bine, am ramas fara praf magic, ingredientul prinipal al vrajilor mele. Dar cum saptamana asta am primit un transport, m-am si apucat de treaba.

In capul listei: sarmalute.

Un fel de mancare traditional, simplu, un must-know pentru orice gospodina (si nu numai). ingredientele ar fi urmatoarele: carne tocata, o ceapa usor calita in putin ulei, un ou sau doua (in functie de cantitatea de carne; nu pot sa apreciez exact cate oua la ce cantitate, o buna gospodina stie sa masoare “dupa ochi”), putin orez (de asemenea, “dupa ochi”), sare, piper, boia de ardei dulce si optional putin cimbru. Cam asta e reteta care se practica la noi in familie, sarmalutele ies foarte bune, asa ca am continuat si eu traditia.

Treaba mai dificila la sarmalute se spune ca ar fi impachetatul, si am auzit destule snoave in legatura cu sarmale legate cu ata… Aparent am fost inzestrata cu destula indemanare incat impachetarea sarmalelor nu mi se pare o treaba complicata. Dupa cum vedeti, sarmalutele mele s-au asezat destul de bine si nu s-au desfacut in timpul fiertului.

imagesx

Dupa ce le-am asezat frumos in cratita, in 2 straturi, am diluat putin sos de rosii si am umplut cratita usor sub nivelul continutului.

Le-am pus la fiert, pe ochi, la foc mic si acoperite (atentie! focul sa fie mic, altfel exista riscul sa se desfaca din cauza bolborosilor) cam o ora. Apoi le-am mai dat la cuptor vreo 40 de minute, pana au scazut si s-au rumenit frumos.

Au fost delicioase.

images

Hai, pofta-n cui!

3 thoughts on “Sarmalute

Leave a Reply

